2/14/15

Kim Fowley and the Rubbertown Freaks - Wormculture (1995)


The same year than Kings of Saturday Night was released this other collaborative album, one of his best to my own opinion, belonging to the weirdo experimental side of our Kim, my fave side (with his acoustic one), the one he explored in albums such as Sunset Boulevard or Son of Frankenstein. Here's a collaboration with one man in particular, Steve Darrow ex-Hollywood Rose, the band in which there was Axl Rose and Izzy Stradlin, who plays most of the instruments and composes music. Kim, as usual, puts his narrative incredibly idiosyncrasic and deeper than it may seem, associated with Andrea Beltramo (from Snap-Her, see about them here) who plays her female partner. It's usual Kim talks to a queen slut routine, but I'm an unconditional amateur so no problem for me. There's plenty of words in the inner sleeves but it's red on grey so not really possible to scan them in good enough quality to be seen correctly. What's great in this album it's that there's no real weak moments, even the ones that may seem a little over-indulgent, it's Kim Fowley's work in progress as we love it. In 1995, he was one of the rare old rock warrior with any relevance. Now he's dead, I'll do my best to help his music to survive through time. When I'm dead, maybe others will do. Catch it here. Many more to come. 

6 comments:

Audrey Songeval said...

Bonjour,
Je suis française, donc je tente dans la langue de molière parce que ton pseudo et tes choix musicaux sont assez troublant de mimétisme avec un journaliste de Crossroad qui m'a fait découvrir des pans entiers de musique que j'avais négligé (Peter Hammil et Ed Kuepper en tête).
Si à tout hasard, les deux correspondaient, alors je voulais te dire merci.

Quant à ton blog, je viens de le découvrir en faisant des recherches sur les TVP's (dont j'ai perdu l'essentiel de leur musque dont je disposais dans un crash de disque dur, me reste que quelques vinyls)

Voilà, donc merci pour ta passion, parfois très éclairante/

dkelvin said...

Les deux sont la même personne. A l'arrêt de Crossroads, j'ai créé ce blog pour poursuivre un peu, sous une forme hélas moins satisfaisante pour l'écriture, ce blog. Je suis toujours très touché et ému de voir que j'ai pu contribué à faire dkouvrir ou redkouvrir des artistes/groupes souvent sous-estimés. Je continue comme je peux ici. Je vais re-uploader plein d'autres TVP même si j'ai reçu récemment une demande assez étonnante d'en supprimer un par les éternels prédateurs du Digital Millennium Copyright Act.
Merci pour ce merci donc :-)
dkelvin

Anonymous said...

thanks so much for this blog. i've been finding so much good stuff i cant find anywhere else!!

musicyoucan said...

Ton blog est passionnant, aussi bien pour la période des musiques proposées que pour la mine d'informations dispensées. L'anglais est la langue la plus universelle pour toucher un maximum de lecteurs et de passionnés. Crossroads dont j'ai la collec complète était amené à disparaitre comme toute la presse papier musicale. Le Web a tout emporté et la presse papier est remplaçée par les blogs musicaux. J'en consulte quotidiennenement des centaines et Forgotten songs y a un bon classement. Pourvu que tu puisses continuer avec une telle qualité, c'est un régal. Merci beaucoup

Anonymous said...

Thanks for this! I hope you post more Kim Fowley, he definitely needs to be recognized as one of the greatest American rock 'n' roll artists of all time!

Teenage News said...

love all this, thanks so much! we love fowley!!!